joi, 6 martie 2014

Serbare - ,, Carnavalul povestilor ''

 
   Aceasta serbare, ,,Carnavalul povestilor'', am tinut-o cu grupa mijlocie, cu ocazia incheierii anului scolar.
  Programul a fost realizat prin imbinarea mai multor texte gasite in diverse carti de profil si cuprinde urmatoarele povesti :
-Capra cu trei iezi;
-Fata babei si fata mosului;
-Cenusareasa;
-Tandala si Pacala;
-Pinochio;
-Alba ca Zapada;
-Ursul pacalit de vulpe;
-Punguta cu doi bani;
-Frumosa adormita;
-Scufita rosie;
-Motanul incaltat;
-Mickey Mouse;

                       
                              ,,Carnavalul povestilor''


Prezentator

Lume, lume, mare bal
La palatul princiar!
Toata lumea-i invitata
In asta seara sa petreca!


Cantec - ,,In lumea basmelor''


Prezentator

Bine-ati venit, dragi invitati,
La carnaval sa va distrati!
La gradinita -am invatat
Ca basmul este minunat.
El ne descopera o lume
De intamplari rele si bune.


Prezentator

Pe intelesul tuturor,
Ne-aduce drame sau umor;
Eroi mai veseli sau mai tristi,
Mai buni, mai rai, mai egoisti;
Din faptele lor invatam
Cum e corect sa ne purtam.


Prezentator

Ne-am pregatit si-am invatat,
Costume noi am imbracat
Si vor veni sa se prezinte
Eroi din basmele-ndragite.


Prezentator

Va lasam in compania
Personajelor iubite,
Din povesti sau chiar din viata,
Care azi va dau povata.
Sa-nceapa carnavalul!


Prezentator

O poveste minunata
Veti vedea acum aici,
Zice Creanga : - ,,A fost odata,
O capra cu trei iezi mici'' .
Inca ceva vrea sa spuna,
Cei trei iezi mai maricei,
Ziua-ntraga se jucau
Iar cel mai mic dintre ei
Doar de mama asculta .

 
Capra

Dragii mamei cucuieti,
Prin camara bate vantul .
Voi in casa ramaneti 
Si sa nu-mi calcati cuvantul
Deschideti urechea bine
Nu cumva a descuia
Pan' ce mamuca nu vine 
Si-acest cantec lo-i canta :
,,-Trei iezi cucuieti,
Usa mamei descuieti!
Ca mama v-aduce voua:
Drob de sare in spinare,
Malaies  in calcaies,
Smoc de flori la subsuori .''
Ati inteles iezisori ?


Iezii

Da, mamuca !


Iedul mare 
              
Eu sunt iedul cel mai mare,
Sa nu duci grija mamuca;
Du-te, ada de mancare,
Noaptea sa nu te ajunga.
Am grija de ai mei frati,
Ne-om juca cum stim mai bine,
Ne-oi gasi cum ne-ai lasat,
Ai incredere in mine.


Iedul mijlociu 

Eu sunt iedul mijlociu.
Cu urechile ciulite,
Cantecul l-am auzit
Eu voi fi foarte cuminte
Si de rele m-oi pazi,
Lupul nu ma va gasi.


Lupul

Cred ca ma cunoasteti bine
Eu sunt lupul cel vestit
Si pe iezi si pe scufita
Uneori i-am inghitit.
Mi-a venit de hac cumatra,
Vanatorul iscusit
Dar de-atunci sa stiti prieteni,
Jur pe par, m-am cumintit.


Prezentator

Un mosneag o fata avea
Si o baba tot asa.
Vom afla povestea toata
Si de-aici vom invata,
Dupa fapta si rasplata.


Fata mosneaguli

Desi sunt buna, harnica, frumoasa,
Mama si sora vitrega m-au alungat din casa
Pe drum eu m-am oprit si-am ajutat,
Pe toti aceia care m-au rugat
Sfanta Duminica m-a rasplatit
Fiindca de casa ei am ingrijit
Si-n ladita ce-am primit,
Nenumarate bogatii eu am gasit .



Fata babei

Cum sa spal cu mana-mi fina,
O potae, o jivina?
Cum sa-mi rup bluza cea noua
Catarandu-ma in par?
Si fantana cea murdara
Si cuptorul cel stricat,
Cu aceste degetele, cum sa le fi curatat?


Prezentator

Noi niciodata nu vom fi 
Ca fata din poveste.
Noi suntem mici dar ne straduim
Ca fata mosului sa fim.


Prezentator

Sa mai dam inca o foaie
Sa vedem, cine apare?
Cine-o fi frumoasa fata ,
Cred c-o sa aflam indata.
O sa ne spuna chiar ea,
O poveste minunata
Cu un print si cu-n pantof
Pierdut in graba cand  fugea.


Sora 1

Ai auzit? Incepe balul!
Ah, ce frumos ne vom distra
Rochita noua si frumoasa
In sera asta voi purta.
Tu esti urata si murdara,
Vei sta acasa asta seara. ( zice catre Cenusareasa)


Sora 2

Ai auzit? Incepe balul.
Cenusareaso, te grabeste!
Hai, lasa matura o data 
Si vino deci de ne gateste!
Adu-mi poseta, palaria,
Adu-mi pantofii si tichia !


Cenusareasa

Ascultati va rog, povestea mea:
Mama vitrega m-a alungat din casa
Si surorile-au facut la fel ca ea.
Cand la bal am vrut sa merg,
Ele m-au pus sa aleg,
De pe jos mazarea toata.
Atunci a aparut indata,
Zana buna fermecata,
Aceasta m-a transformat ( Cenusareasa isi da jos hainele ponosite, de sub care apare rochia de printesa)
Intr-o faptura minunata
Si la palat m-am dus indata.


Printul

Trei zile am dansat cu-o zana
Dar fata, nu stiu de ce oare,
In zori, cand soarele apare,
Dispare fara nici o urma.
Acum ca si-a pierdut pantoful
Facut din fire aurii,
O caut pana-o voi gasi.
Ma ajutati si voi copii?


(Printul probeaza pantoful la sora 1)


Sora1

Au, au, de durere-mi vine rau!


Sora 2

Taci fetito, e al tau,
Pe piciorul tau e facut!


(Printul probeaza pantoful la sora 2)


Sora 2

Au, au, de durere-mi vine rau!


Sora 1

Taci fetito, e al tau,
Pe piciorul tau e facut!


(Printul probeaza pantoful la Cenusareasa)


Printul

Pantoful se potriveste
Tu esti fata minunata,
Vei deveni a mea sotie
Si-mparateasa mea cea draga.


Prezentatorul

Si au trait in pace impreuna
Si despre nunta lor si azi se povesteste,
Caci orice fata mai frumoasa este
Cand e cinstita , harnica si buna.


( Printul si Cenusareasa danseaza impreuna pe o melodie )


Prezentator

Si acum, in continuare vom vedea 
Cateva personaje mincinoase si lenese
Dar haioase pe undeva.


Pacala 

Toata lumea ma cunoaste,
Eu sunt Pacala care pacaleste.
Noi suntem tot impreuna ,( arata catre Tandala )
Facem o echipa buna
Si il pacalesc mereu
Ca sa ma distrez
Si sa-l invat mai degraba
Sa-si puna mintea la treaba.


Tandala 

Eu sunt Tandala.
Si va rog luati seama bine
Ca sa nu patiti ca mine.
Fiti ageri si va ganditi
Ca sa nu fiti pacaliti
Eu de aceea-s necajit,
Pentru ca m-a pacalit.( arata catre Pacala)

 
Prezentator

Eu va rog luati seama bine
Si sa nu spuneti minciuni,
Caci naravul de-a minti
Pe loc va va urati
Si  va va creste indata,
Nas ce n-ati vazut vreodata .

 
Prezentator

Lung, tare si-ncovoiat
De il veti lipi de pat .
Fiti deci cu luare aminte,
Ca sa nu patiti si voi
Ca unul dintre eroi .

 
Pinochio

Am fost lemn de pus pe foc
Si-am avut mare noroc,
Ca viata mi-a daruit
Pe Gepeto cel iscusit.
Sa spun minciuni mi-a placut
Si nasul lung mi-a crescut
Dar acum m-am cumintit
Nasul meu si-a revenit.

 
Prezentator

Urmatoarea poveste spune
Ca intr-o iarna,
La geam statea o-mparateasa
Si tot visa sa aiba o fata
Si-asa pe lume s-a ivit
Frumoasa Alba ca Zapada .

 
Prezentator

Dar cum se-ntampla cateodata
Aceasta lume e nedreapta.
Imparatesa a murit
Si pe cei dragi i-a parasit.
Mult nu trecu si imparatul
Se insura , trista poveste!
Caci noua mama rea mai este
Si pe printesa n-o iubeste.

 
Prezentator

Copila tot mai mult crestea 
Si mai frumoasa se facea
Dar iata ca-ntr-o buna zi
De oglinda doamna-si aminti
Careia astfel ii grai :

 
Imparatesa 

Oglinda, oglinjoara,
Cine-i cea mai frumoasa din tara?

 
Oglinda

Frumosa esti craisa 
Ca ziua luminoasa
Dar Alba ca Zapada
E mult ,mult mai frumoasa.
E-atata de gingasa
Ca roua de pe flori,
Incat ea straluceste de mii si mii de ori.

 
Imparateasa

Ah, de ciuda nu mai pot
Si ma-ngalbenesc pe loc
Cand aud, vai, ce napasta
Ca nu sunt cea mai frumoasa!
Dar am sa gasesc indata
Cum s-o prapasesc pe fata.
Sa vina vanatorul:
( Catre vanator)
Ia copila de aici
Si-n padure sa o duci,
Acolo sa scapi de ea
Cat traiesc nu-o pot vedea !

 
Vanatorul

Eu nu pot sa-i iau viata
Caci grea mi-ar fi povara.
Sa o ucid ? Stiti bine,
Eu vin in ajutor
Atunci cand mi se cere,
De ce sa las in urma
Tristete si durere ?

 
Alba ca Zapada

Eu Alba ca Zapada ma numesc
Si-alaturi de pitici traiesc.
Imparateasa  a poruncit,
Sa fiu ucisa in padurea deasa 
La bal, ea sa fie cea mai frumoasa.
Ea este vesela caci stie
Ca eu sunt moarta, insa eu sunt vie
Caci un frumos fecior de imparat
Pe mine m-a gasit si m-a salvat.

 
Printul

Eu sunt acel fecior de imparat
Ce-n inima padurii am gasit
Casuta unde fata a trait.
Cand i-am dat doar un sarut ( o saruta pe  Alba ca Zapada)
 Minune atunci s-a petrecut
 Si-a revenit mandra craiasa
 Si-a devenit a mea mireasa.

 
Prezentator

Imparateasa a ramas uimita
Cand a vazut la balul din palat,
Pe Alba ca Zapada fericita
Alaturi de-un fecior de imparat.

 
Prezentator

De ciuda chipul rau i s-a pocit
Si intr-o clipa a imbatranit,
A devenit atunci sub soare
Urata fara asemanare.


Cantec - ,, Alba ca Zapada''


Prezentator

Si acum priviti aici,
Cum un urs gras si pofticios
Se plimba in sus si-n jos.
Cand pe vulpe o-ntalni,
La pestele ei pofti.


Vulpea

Meseria mea este sa pacalesc.
Sa pun mana pe peste,
Stiti de la-nceput,
Ca-s moarta eu m-am prefacut.
Mos Martin cand m-antalnit
La pestele meu a poftit
Dar l-am trimis sa-si ia de ale gurii
Tocmai la baltoaca din marginea padurii
Si iata, acum stiti fara tagada
De ce nu are ursul coada.


Ursul

Lacomia m-a costat,
Iute la balta am plecat.
Peste noapte s-antetit un ger tare cumplit
Si-n loc sa prind multimi de peste
Coada mi s-a prins ca intr-un cleste.
De suparare cu putere-am tras
Fara coada si fara peste-am ramas,
Nici vulpea nu am reusit s-o prind
Si am ramas asa cum stiti voi, pacalit.


Cantec - ,,De ce n-are ursul coada''

 
Prezentator

A fost odata un cocos
Si pe cocos l-avea un mos.
Cocosul nu facea oua
Insa mosului i-a dat
Ce credeti ? O casa noua.

 
Cocosul

Cucurigu, boieri mari,
Dati punguta cu doi bani!
Cucurigu, cucurigu
Deschide iute poarta , mosule,
C-am venit cu trei banuti in punga.
Caci boierul rau la suflet
Ma fura el cum necum
Dar iata nu m-am lasat
Bogatia i-am luat.

 
Prezentator

Iar de mosneag ce pot sa zic,
Bogat si mandru e acum.
Pe-al lui prieten devotat 
Cu ciubotele l-ancaltat
Si nu mai e un biet cocos
Bun de pus la fiert cu bors.

 
Printul ( Frumoasa adormita)

Eu sunt Fat Frumos cel din povesti,
Am palate imparatesti;
Faptele mi le veti sti
Daca povesti veti citi.
Dar cine e aceasta fata 
Ce doarme fara de sfarsit ?( arata catre Frumoasa adormita ce doarme )
E chiar Frumoasa adormita,
Frumoasa care-a fost vrajita ?( se apleaca si-o saruta; printesa se trezeste)

 
Frumoasa adormita

Vai, ce mult am mai dormit!
Cine oare m-a trezit?
Print frumos m-ai  sarutat
Si vraja s-a destramat.
Tu-mi dai viata si iubire,
Aduci multa fericire
Toata lumea din palat
Azi din somn s-a desteptat.
Sa facem o nunta mare,
Sa ciocnim cu mic cu mare!


( Printul si Frumoasa adormita danseaza impreuna pe o melodie)

 
Prezentator

O carte cu povesti cand tu vei rasfoi,
Un sfat si o povata atunci tu vei gasi.
Sa vedem ce personaj mai apare ,
Sa spuna o intamplare?

 
Scufita rosie

Sunt rosia scufita 
Si ma duc cu d-ale gurii
Tocmai la bunica in mijlocul padurii.
Dar pe carare tot mergand
Am intalnit lupul flamand,
Sfatul mamei l-am uitat
Si ati vazut ce am patit?
In belea am nimerit.
Of, lupule flamad 
Ce rau ai fost cu mine!
Dar vanatorul iscusit
Te-a pedepsit si nu ti-a fost pre bine.

 
Lupul

Lumea spune despre mine 
Ca-s cea mai rea dintre jivine
Dar vina nu este a mea
Asculta acum si dumneata:
Scufita rosie cum stiti
S-a abatut din drumul sau
Puteti sa spuneti ca sunt rau?
Pedeapsa insa mi-am luat
Vanatorul m-a taiat
Si cu ast-am terminat.

 
Vanatorul

Eu sunt vanatorul iscusit
Fac pif-paf si-am nimerit.
Dar in povestea ce ati ascultat
Eu nu am impuscat ci am taiat,
A lupului cel lacom burta.
Insa de-acuma luati aminte
Ce li se poate intamlpa 
Celor ce de parinti n-asculta.

 
Bunica

Lasati acum acestea
Si nu va mai ganditi.
Dar fiti va rog atenti
Sa nu le dam parintilor
Motiv de-ngrijorare.
Va spun din nou, sa nu uitati
De sfatul lor sa ascultati.

   
Cantec - ,,Scufita rosie '' 

 
Prezentator

Cine se vede in zare 
Mergand mandru pe carare?
E-un motan, sau mi se pare?

 
Motanul incaltat

Eu sunt Motanul incaltat.
Cum, n-ati auzit de mine?
Daca nu eram istet
Stapanul meu cel suparat,
Dormea acum prin vreun cotet.
Dar eu, cu viclenia mea,
L-am ajutat sa fie print.
El are acum printesa sa
Si bogatii, si nestemate,si arginti.

 
Boierul

Vai,iubitul meu motan,
M-ai facut boier de seama,
De nimic nu mai am teama.
Tu vei fi de-acum mereu
Cel mai bun amic al meu,
Ca un prieten te-nvata
Cum sa reusesti in viata.

 
Prezentator

Ca tot a fost pe aici o pisica,
Haideti sa-l invitam
Si pe prietenul ei soricelul.

 
Mickey Mouse

Sunt un soricel cu faima,
Mickey Mouse mi se spune.
Am blanita de matase,
Am codita de un cot,
Urechiuse mici, frumose
Si mustati pe langa bot.
Cu pisica, nu m-ampac
De ma supara vreodata
Am s-o bag direct in sac.

 
Prezentator

Sa fim harnici si cuminti 
Asta invatam,
Cand o carte rasfoim 
Sau o coloram.

 
Prezentator

Iar eu va spun:
Iubiti povestile copii!
Ele ne-aduc doar bucurii,
Din ele multe invatam,
Ce-i rau putem sa indreptam.

 
Prezentator

Petrecerea s-a terminat
Si carnavalul s-ancheiat,
Eroii nostri au dorit
Sa joace rolul potrivit.

 
Prezentator

Frunzulita de mar copt
Cam asta a fost tot.
Suntem foarte multumiti
Ca-n aceasta zi frumoasa
Ati venit sa ne priviti.
Noi, cu drag va-mbratisam
Si aplauze-asteptam.

 
 Cantec -,,Imnul gradinitei''( este un cantec special creat pentru gradinita noastra)
 Parada costumelor pe o melodie de vals.
 Premierea copiilor cu diplome de merit, pentru intreaga activitate din acel an scolar.


























































 
 
 
 


 
 



 


 


.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu