marți, 11 martie 2014

Serbare - ,, Iata, vin colindatorii ! ''



     Serbarea aceasta a fost tinuta cu ocazia sarbatorilor de iarna, la grupa mare . 
     Programul contine colinde si jocuri populare romanesti. 
    Sala de clasa a fost decorata cu prosoape si marame traditionale romanesti, cosuri cu covrigi, nuci, mere si bineinteles bradul de Craciun.
    Copiii au purtat costume populare.

                                    ,, Iata, vin colindatorii ! "

In sala se afla doar doi copii ( gazdele pregatite sa primeasca colindatorii, o fata si un baiat ), restul copiilor ( reprezentand colindatorii ) asteapta afara, sa fie poftiti de gazde in ,,casa ".

Gazda baiat

Ai curatat casa femeie ?
Ai pus pe masa bucate pentru colindatori ?
Ai pregatit cosurile cu nuci, mere si covrigi?


Gazda fata

Da, casa e curata,
Mere, nuci am pus pe masa,
Bradul l-am impodobit
Colindatorii oricand pot veni !


Gazda baiat

Se aude galagie pe-afara,
Colindtorii incep s-apara!


Gazda fata

Haide sa ne straduim,
Cat mai bine sa-i primim!


Copiii colindatori intra colindand cu clopotei si zurgalai in maini.


Colindator

Buna seara, gazde dragi!
Noi suntem colindatori
Si-n ajun de sarbatori
Am venit mai voinicei 
Cu glasuri de clopotei
Primiti colindatorii?


Gazdele

Primim cu draga inima !


Gazda baiat

Ati colindata foarte frumos,
Poftiti in casa 
Si va asezati la masa !


Gazda fata

Frumos din partea voastra
C-ati venit in casa noastra.
Alte colinde ati mai invatat in postul Craciunului?


Colindatorii

Da, am mai invatat !


Gazda fata

Hai sa mai auzim una !


Colind - ,, Din an in an "


Colindator

Dragi invitati, noi va iubim
Si va invitam,
Sa va bucurati din plin
De sarbatorile ce vin.
Colinde si multe urari
Numai ca la sarbatori,
Pentru voi sunt pregatite
Si vor fi cu drag rostite.


Colindator

Am venit sa colindam
Si cu drag sa va uram,
Sanatate si noroc
Si tot anul plin de rod!


Colindator

Noi umblam sa colindam
Pe Iisus sa-l inaltam
Si vestim a lui iubire
Care-aduce mantuire.
Noi umblam cu gand frumos
Ca sa spunem de Hristos
Si marturisim prin lume
Pretutindeni mandru-i nume.


Colind - ,, Iata, vin colindatorii ! '' 


Colindator

Doamne, mult imi place mie
Sa fie in casa veselie,
Sa cantam si sa lucram,
Colinde sa invatam
Si la urma sa jucam.


Colindator

Seara asta vreau sa fie
Cum era demult...odata...
Cand bunica era fata.
Vrem sa nu lasam sa piara
Ce strabunii ne lasara,
Graiul, straiele frumoase,
Indeletniciri alese, obiceiuri minunate
Din batrani noua lasate.


Gazda baiat

V-am ascultat si mi-am amintit,
C-am fost si eu tanar ca voi
Si zau, va spun, as da-napoi
Din ani, caci am imbatranit,
De-aceea daca ati putea
Canati-mi de dor ceva.


Colind - ,,Sanie cu zurgalai ''


Colindator

Am cantat, am colindat
Si prin case am umblat
Si-am vazut in acele case
Fete dragi, foarte frumoase
Dar nici una ca ale noastre.


Joc si cant - ,,Fetele de la Capalna " ( participa doar fetele)


Colindator

Sunt romanca frumusica 
Cine-a zis ca eu sunt mica ?
Imbracata-n ie alba
Si la gat eu port o salba,
Pieptaras cusut cu fir,
La ureche-am trandafir,
Si la brau  port triclor
Sa fiu draga tuturor,
In picioare opincute,
Mandra sunt ca sunt romanca.


Colindator

Eu sunt drag oricui ma vede,
Nu-s inlt, sunt mititel
Si-s al tatei voinicel.
Cu itari si cojocel,
Caciula neagra de miel,
Am braut cu flori marunte
De mamica mea cusute.


Colindator

Si eu sunt mandrete de baiat
Ca un puisor de brad.
Si cum sa nu fie asa
Ca doar am cui semana.
Si bunicu-a fost la fel
Pe cand era baietel,
Mandrutele lesinau
La hora cand il vedeau!


Colindator

Mi-a dat mama de baut
Dintr-un clopotel de-argint,
Sa am glas, sa pot canta,
Sa ma iubeasca lumea,
M-a scaldat in lapte dulce
S-am noroc unde m-oi duce,
Sa tot cant si sa tot joc
Din picioare mai cu foc.


Colindator

Dragi mi-s domne horele
Si toate dansurile,
Dans cu fete si flacai
Cum se joaca pe la noi.
Dar mi-s dragi si calusarii
Cum danseaza asa cu foc
Toti baietii la un loc,
Sare calul cat mai sus
Nu glumesc acum m-am dus.


Joc popular - ,,Calusarii '' (jucat doar de baieti)


Colindator

Asta este seara sfanta
Cand colindele se canta,
Este seara de ajun
A batranului Craciun.


Colind - ,,Sus boieri, nu mai dormiti! ''


Colindator

De la curti de boieri mari
Am venit la dumneavoastra
Sa v-aduc colinda noastra.
Pe la curti de  boieri mari,
La case de gospodari,
De ni-ti da, de nu ni-ti da
Noi frumos vom colinda
Pana cand se va-nsera
Si apoi, noi vom pleca
Spre alte case luminate
Si imbelsugate.


Colind - ,,Florile dalbe "


Colindator

Hai la joc mai romanas
Pe calcaie si pe pasi,
Luati fetele cu voi
Si-nvartitile flacai,
Maruntel si leganel
C-asa-i din batrani lasat,
Tot pe loc, pe loc, pe loc
Invartiti hora cu foc.


Joc popular - ,,Hora moldoveneasca"


Colindator

Omul care e de traba 
Stie pe drum cum sa mearga,
Merge drept cu capul sus
Muti pe lume ca el nu-s.
Prieten de vrei sa-l ai,
Mult nu trebuie sa-i dai,
Prinde-te cu el in joc
Si in casa-ti face loc.


Cantec - ,,Asa-i romanul!''


Colindator

Floare dalba la fereastra
E gata colinda noastra,
Ca ne-ati dat colaci si vin
Noi la iarna mai venim
Sanatosi sa va gasim.


Colindator

Ramai gazda sanatoasa,
Noi plecam in alta casa
Si acolo vom colinda
Pana cand s-o insera
Si la iarna care vine
Sa ne-astepti tot asa bine.


Colindator

Sa dea bunul Dumnezeu
Noroc si bucurie,
La toata casa de romani
An bun cu fericire!
Fii an nou bine venit,
Sa traiesti mai fericit,
La anul si la multi ani!


Gazda fata

Stati putin si nu plecati,
Bunatati sa va luati
Si cadouri de la Mosu',
Stiti, acel batran cu barba alba 
Imbracat in rosu,
Deci, sa vina Mosu'!



Colind - ,, La multi ani cu sanatate ! '' ( pe acest colind intra Mosul incarcat de daruri pentru toti copiii.)



































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu